Fotele biurowe, na których zawsze siedzi się wygodnie. Co kupić?

Nie każdy fotel biurowy jest w stanie zapewnić optymalny poziom komfortu dla swojego użytkownika. Jak wybrać taki model, na którym nawet długotrwałe siedzenie nie będzie powodowało bólu pleców?

Osoby pracujące w pozycji siedzącej, na przykład przy komputerze, często narzekają na ból pleców. Podczas stałego przebywania w takiej właśnie pozie kręgosłup jest nadmiernie obciążony, co przekłada się na jego bóle. W rezultacie może prowadzić to nawet do powstania poważnych chorób, na przykład zwyrodnień kręgosłupa.

Właśnie dlatego praca przy biurku wymaga stosowania odpowiedniego wyposażenia, które powinno cechować się optymalną ergonomią. Dotyczy to w szczególności foteli biurowych, ponieważ to one w głównej mierze odpowiadają za komfort pracy w pozycji siedzącej.

Na czym polega ergonomia i dlaczego jest tak ważna?

Ergonomia to słowo wywodzące się z języka greckiego, a dokładnie od słów „ergos”, co oznacza pracę, a także „nomos”, czyli prawo. To nauka o pracy, która skupia się głównie na tworzeniu odpowiednich warunków pracy odpowiadających możliwościom psychofizycznym człowieka.

Ergonomiczne stanowisko pracy to takie, które nie powoduje obciążenia dla organizmu pracownika, czyli nie przyczynia się do powstawania dolegliwości bólowych, a także do rozwoju chorób zawodowych.

Zatem ergonomia jest ważna zarówno z punktu widzenia pracownika, jak również pracodawcy. Pozwala na prace w komfortowych, bezpiecznych warunkach, a tym samym wspiera wydajność i efektywność pracy pracowników. Ci, którzy wykonują swoje obowiązki na stanowiskach ergonomicznych, rzadziej chodzą na L4 i odczuwają większą satysfakcję z pracy.

Ergonomia ma duże znaczenie również na stanowiskach pracy biurowej, gdzie pracownik jest narażony na szereg niebezpiecznych dla niego czynników wynikających ze stałego przebywania w pozycji siedzącej. Właśnie dlatego tak ważne jest dobranie wtedy ergonomicznego fotela biurowego.

Czym powinien cechować się ergonomiczny fotel biurowy?

Ergonomiczne fotele biurowe to takie, które pozwalają pracownikowi na przyjęcie ergonomicznej pozycji, która ma najmniejsze obciążenie dla jego organizmu.

Praca w ergonomicznej pozycji możliwe jest do uzyskania dzięki specjalnym konstrukcjom, które posiadają ergonomiczne fotele biurowe.

Ergonomiczna pozycja to:

  • głowa skierowana na wprost lub lekko pochylona na miejsce pracy
  • proste plecy przylegające do oparcia fotela
  • kąt 90 stopni pomiędzy plecami a nogami przy siedzeniu na fotelu
  • kąt 90 stopni w zgięciu kolan
  • wyprostowane nadgarstki
  • stopy spoczywające na podłodze

Aby pozwolić pracownikowi na pracę w pozycji ergonomicznej, fotel biurowy powinien cechować się odpowiednią konstrukcją.

Cechy ergonomicznego fotela biurowego:

  • anatomicznie wyprofilowane podparcie dla kręgosłupa – wcięcie w odcinku lędźwiowy
  • siedzisko o optymalnej głębokości, które nie jest ani za płytkie ani za głębokie dla pracownika
  • podłokietniki, które odciążają ręce podczas pracy przy biurku
  • szeroka gama regulacji elementów fotela, w tym oparcia, siedliska, podłokietników dla uzyskania optymalnego poziomu dopasowania
  • solidna, stabilna konstrukcja zapewniająca trwałość i bezpieczeństwo
  • komfortowe w użytkowaniu materiały obiciowe – najlepszy wybór to tkaniny
  • kółka jezdne dopasowane do rodzaju podłogi w biurze

Nie każdy fotel biurowy dostępny w sklepach jest zatem modelem ergonomicznym. Warto więc sprawdzić, czy spełnia te wymagania, aby codzienna praca była komfortowa i bezpieczna!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here