Nastolatki i studentki znalazły sposób na to, jak pogodzić zamiłowanie do zakupów z zarabianiem pieniędzy. Blogi, które zajmują się tematyką mody, najnowszych trendów i nowinek prosto z wybiegów, są aktualnie najpopularniejszymi blogami w sieci. Szafiarki, bo tak należy nazwać osobę prowadzącą modowego bloga, prezentują na swoich stronach najnowsze ubraniowe zakupy i łącza trendy. Oczywiście najważniejsze w takim blogu jest kupowanie, dlatego też każda szafiarka powinna często robić zakupy i swoimi zakupowymi zdobyczami chwalić się w internecie. Modowy blog jest najpopularniejszy wśród młodych osób, które łączą ubrania ze sklepów z odzieżą używaną z ubraniami z popularnych sieciówek, a nawet z takimi, które pochodzą od światowej sławy projektantów mody. Shopping to inna nazwa chodzenia na zakupy, używana zwłaszcza przez blogerki. Blog modowy je dobrą alternatywą dla osób, które interesują się modą i chcą na swoim zamiłowaniu zarabiać. Dzisiaj blogerki to chodzące reklamy sklepów odzieżowych, znanych marek, perfumerii i innych zakupowych szaleństw. Zarabianie reklamami na blogu stało się tak powszechne, że niektóre z blogerek otwarcie przyznają się, że jest to ich główne źródło dochodu. A wszystko przez zakupy.