Dobry menedżer nie stawia zawsze na swoim, ale potrafi być doskonałym negocjatorem. Przede wszystkim szef powinien poznać swoich pracowników i stwierdzić jakie mają wartości, aby nie spowodować u swoich podwładnych postawy dysonansu poznawczego. Czym jest dysonans poznawczy? To moment, w którym postawa danego człowieka jest konfrontowana z taką, której nie uznaje za słuszną, jednak musi na nią przystać. Skomplikowane? Na pewno wiele razy zdarzyło ci się mieć uczucie, że robisz coś wbrew sobie. To właśnie dysonans poznawczy, robisz coś chociaż nie chcesz, ale jesteś do tego zmuszony przez zewnętrzne okoliczności. Dobry szef nigdy nie dopuszcza do takiej sytuacji i współpracuje ze swoimi pracownikami na każdym gruncie. Dłuższe wystawienie pracownika na stres związany z wyżej opisanym zjawiskiem powoduje negatywne zmiany w psychice i często załamania nerwowe i rezygnację z wykonywania obowiązków. Pracownicy powinny być poddani przez pracodawcę wnikliwej obserwacji i skierowani do takich prac, w których ich postawy są zgodne. Dzięki temu będzie możliwe uzyskanie maksymalnej użyteczności. Pracodawco, zadbaj o swoich pracowników a oni odwdzięczą ci się sumienna pracą zgodną z ich możliwościami fizycznymi i w szczególności psychicznymi.

http://bimas.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here