Mówi się, że najważniejszą kwestią, jak chodzi o finanse firmy jest to, by bilans wyszedł zawsze na zero, a więc, by przychody i rozchody zgadzały się ze sobą i nie pojawiały się niedobory. Oczywiście, możemy się starać o to, by w finansach firmy powstały jakieś nadwyżki i oszczędności, jednakże plan minimum każdej firmy powinien być taki, by zamknąć każdy rok rozliczeniowy rozsądnym budżetem, bez straty. To bowiem pozwala na uzyskanie naprawdę stabilnych warunków pracy pod każdym względem, jak i bezpieczeństwa. Nad finansami firmy zazwyczaj czuwa nie kto inny, jak dyrektor finansowy przedsiębiorstwa, który powinien być przede wszystkim dobrym księgowym i wiedzieć, w jaki sposób wyważyć straty i zyski tak, by wyszło to przedsiębiorstwu w stu procentach na dobre pod każdym względem. To bowiem jest najważniejsza kwestia, na którą z całą pewnością powinniśmy zwrócić uwagę. A uzyskanie takiego efektu, szczególnie w sytuacji, gdy okazuje się, że mamy kryzys gospodarczy nie jest tak prostym zadaniem, jak by się mogło wydawać w teorii.