Zastanawiasz się czasem jak komunikować się z szefem lub współpracownikami , aby być lubianym w firmie? Zastanawiasz się nad tym co możesz jeszcze zrobić, aby awansować? Jest na to kilka cennych sposobów! Po pierwsze to komunikacja niewerbalna. Pamiętaj, jeżeli chcesz pokazać, że jesteś dobrym liderem, nie powinieneś się garbić i nie powinieneś trzymać założonych rąk , gdyż jest to postawa zamknięta, ale powinieneś trzymać głowę do góry i w miarę możliwości trzymać kontakt wzrokowy. Kolejnym krokiem jest poczucie humoru oraz umiejętność rozpoznania z kim można sobie pożartować, a z kim nie. Ważne jest też, aby wykazać się znajomością nowinek ze świata i szeroko rozumianej popkultury. Jeśli jestem osobą empatyczną to bardzo dobrze, ponieważ umiejętność słuchania i wczuwania się w sytuacje innych jest jednym z kluczy do awansu. Gdy człowiek czuje się przy tobie doceniony i zrozumiały zawsze efektywniej pracuje. W uzyskaniu awansu pomoże nam również asertywność , ponieważ pracodawca wie, że mamy swoje własne zdanie i nie jesteśmy poddani na manipulację. Dodatkowo wyrażając własną opinie narażamy się na krytykę. Umiejętność przyjmowania konstruktywnej krytyki jest również rzeczą pożądaną wśród pracodawców. Pewność siebie przy wyrażaniu opinii podkreśla też nasze zdolności do podejmowania szybkich decyzji.