Pendrive, czyli skuteczna i tania reklama?

0
1115

Gadżety reklamowe nie są z pozoru niczym nowym w rzeczywistości marketingowej. Katalogi przedmiotów, które mogą pełnić funkcję tego rodzaju produktów, zmieniają się jednak dynamicznie na przestrzeni lat. Do tradycyjnych gadżetów dochodzą nowe, które stopniowo je wypierają. Taką, nową i szczególną rolę, mogą pełnić przedmioty powszechnie używane, nowoczesne i tanie, a zarazem niezwykle skuteczne jako nośniki reklamy. O czym mowa? Oczywiście o pendrive’ach.

Reklama pozytywna 

Nawet najdroższa kampania reklamowa nie spełni swojego celu, jeśli będzie drażniła odbiorców. Strategia, która zakłada takie właśnie, negatywne oddziaływanie na grupę docelową, nie jest dobrym rozwiązaniem. Świadomość marki to jedno – emocje, jakie wywołuje, to zupełnie inna kwestia. 

Nie wszystkie firmy, szczególnie te niewielkie, mogą sobie pozwolić na realizację takiej kampanii. Nie oznacza to jednak, że mały budżet przeznaczany na działania marketingowe musi oznaczać ich ograniczoną efektywność.

Jak zawsze, liczy się przede wszystkim niebanalny pomysł, element zaskoczenia i trafienie z nim do jak najszerszego kręgu odbiorców. Współczesny odbiorca, zniechęcony powtarzalnymi chwytami reklamowymi, bardziej niż jeszcze kilka lat temu docenia szybki i pozytywny przekaz.

Wszystkie powyższe cechy posiadają niewielkie i niepozorne, choć bardzo użyteczne i powszechnie używane urządzenia, bez których nie wyobrażamy już sobie funkcjonowania, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym, czyli pendrive’y.

Wystarczy nanieść na nośnik pamięci USB logo firmy, aby uzyskać pendrive reklamowe – skuteczniejsze w odbiorze niż tradycyjne gadżety, takie jak ulotki, broszury, czy foldery, które zazwyczaj trafiają wprost do kosza. Na pewno nie o to chodzi w udanym budowaniu wizerunku marki.

Długopis, sztabka złota, klucz, a może biżuteria?

Takie właśnie kształty może przybierać pendrive z funkcją reklamy. Już sam niebanalny design urządzenia zaskakuje osobę obdarowaną i kolejne, które taki gadżet zauważą. 

Pendrive’y reklamowe – w nietypowych kształtach, kolorach, w eleganckich albo zabawnych opakowaniach (w zależności od tego dla kogo są przeznaczone – czy np. dla klienta, kontrahenta, czy np. nastolatka) – przykuwają uwagę, zostaną też docenione jako gadżety z pomysłem – inspirujące i co równie istotne – potrzebne, a skoro potrzebne – także często używane. Czego chcieć więcej od udanych akcesoriów reklamowych?

Kreatywność w zakresie tworzenia różnych modeli pendrive’ów jest niemal nieskończona – wystarczy nawet pobieżnie przejrzeć katalogi tego rodzaju produktów. Oprócz sztabek, kluczy, długopisów, biżuterii, zwrócimy też na pewno uwagę np. na pendrive’y w kształcie samolotów, kłódek, breloków, piłek, czy też postaci z gier i kreskówek. Nie brakuje również wzorów eleganckich i stonowanych – minimalistycznych i klasycznych, przyciągających wzrok szlachetnością kolorystyki (modele srebrne, złote, stalowe, czarne, białe).

Pendrive’y reklamowe wykonywane są z różnych materiałów, w tym m.in. z wytrzymałego plastiku, z akrylu i z aluminium. To modele zarówno proste, jak i dekorowane niczym biżuteria. Możemy być pewni, że nie zostaną niezauważone w pracy, w szkole, czy na uczelni. A wraz z nimi, wydrukowane czy też wygrawerowane, logo firmowe.

Pomysły na pendrive’y w roli nośnika informacji o firmie ogranicza jedynie wyobraźnia – technika produkcji pendrive’ów i ich dekoracji zapewnia możliwość zrealizowania nawet najbardziej nietypowych pomysłów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here