Research w copywritingu
fot. Pixabay.com

Copywriter to osoba, która zajmuje się kreatywnym tworzeniem różnego rodzaju treści na strony internetowe, blogi, materiały reklamowe, social media i nie tylko. Copywritingiem natomiast określa się zajęcie, które wykonuje. Dziś to bardzo popularna forma pracowania online, po którą w pandemii sięgnęło bardzo dużo osób. Zajmujesz się copywritingiem lub planujesz zacząć? Podpowiadamy, jakich błędów unikać w swojej pracy. 

Przeczytaj też: http://www.droga.com.pl/copywriting-5-najczestszych-bledow-w-tworzeniu-tresci-przeczytaj-i-dowiedz-sie-czego-unikac/

Czy każdy może zajmować się copywritigiem?

Wiele osób aspiruje dziś do zajmowania się copywritingiem. Zapotrzebowanie na teksty różnej jakości, zarówno bardzo profesjonalne i oparte na rzetelnym resaerchu, jak i takie, które nie wymagają zbyt dużego zaangażowania, jest bardzo duże. Bardzo duża jest jednak również społeczność copywriterów, którzy chcą pisać. Nie wszyscy jednak to potrafią i nie wszyscy się do tego nadają. Duża konkurencja na rynku sprawia, że wśród zleceniodawców wygrywa często niska stawka, oferowana przez osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z copywritingiem. Osoba, która zajmuje się tym profesjonalnie i traktuje ten zawód jako formę zarabiania na życie, może mieć problemy z tym, aby się przebić ze swoją stawką, a jej umiejętności często mocno wykraczają ponadto to, czego oczekuje klient. Nic więc dziwnego, że nie chce płacić więcej, skoro może zapłacić mniej komuś, kto oferuje niższą stawkę.

Jakie błędy popełnia copywriter?

Jest kilka błędów, na które warto zwrócić uwagę, kiedy zajmujemy się copywritingiem i zacząć ich unikać, a w końcu całkiem wyeliminować. Copywriter ma dwa ważne zadania przed sobą, gdy decyduje się przyjąć zlecenie na tworzenie treści. Przede wszystkim powinien on najpierw wykonać dobry, rzetelny resaerch, a następnie przystąpić do tworzenia tekstu. Jego treść musi być oryginalna, zupełnie unikatowa, taka, której jeszcze przed nim nikt nie napisał i nikt nie wymyślił.

Słabo wykonany resaerch powoduje, że artykuł, do którego zabiera się copywriter, staje się niekompletny i mało wartościowy pod względem treści. Ponadto copywriter w natłoku pracy może zbyt mało koncentrować się na poprawnej pisowni tekstu, zarówno pod względem gramatyki, ortografii, jak i stylistyki. Dobry copy nie powinien pozwalać sobie nawet na literówki, a co dopiero większe błędy. Innym błędem, na jaki warto zwrócić uwagę, jest zbyt mała znajomość reguł rządzących treścią w internecie, a konkretnie zasad SEO. Pozycjonowanie jest najważniejszym aspektem, na jaki wielu klientów zwraca uwagę. Dobry copywriter to copywriter, który doskonale zdaje sobie z tego sprawę.

Zobacz też: https://www.zouza.pl/jak-wybrac-odpowiedni-ekspres-do-kawy/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here